2009_arrangementer

2009 arrangementer

Her er listen over vores arrangementer afholdt i 2009.

Ved at klikke på arrangementsnavnet i listen kommer du direkte til det sted på siden, hvor det pågældende arrangement er beskrevet.

Hygge-eftermiddag på Arnold Nielsens Boulevard 28 i Hvidovre

Onsdag den 14. januar 2009 kl. 13.00

Vi starter med at spise.
Efter spisning og hyggesnak, spiller vi banko.
Der spilles i alt 10 spil.
Efter 5. spil får vi eftermiddagskaffe, hvorefter vi spiller de sidste 5 spil.
Vi slutter ca. kl.17.00

Referat fra beretningen:
Vores hyggedag var som altid en rigtig god dag med en dejlig gryderet og banko spil. Iflg. regnskabet svarer deltagerbetalingen til 135.

Noter fra tidligere medlem Ellen M Frederiksens scrapbog:
Bankospil med fine gevinster. Vi fik mørbradgryde og mos, isbombe til dessert.
En rigtig hyggedag.

15 års Jubilæumsfest

Søndag den 22. februar 2009 kl. 13.00 på Langelinie Pavillonen

Der vil blive dækket op ved 10-mands borde, og hvis I ønsker at sidde sammen med nogle bestemte SKAL I INDSENDE TILMELDINGERNE SAMLET.

Referat:
Der deltog 254.
Festen forløb fint bortset fra et par minusser blandt andet maden, som der ikke var nok af.
Der var mange, der ikke var rigtig mætte efter hovedretten, så da natmaden kom ind, styrtede alle til fadene, med det resultat, at bordet hurtigt var tømt før alle havde fået.
Vi havde fin musikalsk underholdning af Eva og Constantin, som vi også brugte ved forrige jubilæum.
Vi havde et hold tryllere fra Magisk Cirkel til at gå rundt og trylle lidt ved bordene.
Der var nogle, der tog for mange fastelavnstønder, der var beregnet 1 stk. til hver, så de, der gik sidst hjem fik ingen jubilæumsgave.

Noter fra tidligere medlem Ellen M Frederiksens scrapbog:
Så havde vi 15 års fødselsdag, Hurra.
Vi havde en skøn dag med fin underholdning, musik og dans.
Langelinie Pavillonen er et meget smukt sted og med god betjening. Vi fik melon og skinke, salat, andebryst med forskellige ting, iskage, kaffe med en lille én, fri bar og natmad.
Sikken en fødselsdag.

Der var to sange til 15-års jubilæet.

Besøg i det nye Skuespilhus.

Onsdag den 25. marts 2009 kl. 09.15.

Vi skal på rundvisning i det nye Skuespilhus på Sct. Annæ Plads 36. Vi starter med rundvisning som varer ca 1 1/4 time.
Efter rundvisningen vil der være spisning.

Referat fra beretningen:
Der deltog 88 på dagen, (der var 90 tilmeldte).
Det var en dejlig dag, hvor vi bagefter spiste til middag.

Noter fra tidligere medlem Ellen M Frederiksens scrapbog:
På besøg i det nye skuespilhus, en meget flot bygning med mange rum til at optræde i.
Væggene var lavet at tusindevis af sten med en rustik overflade, lidt mørkt med sort gulvtæppe, men med lys i loftet lige som en himmel.
Vi sluttede af med spisning i Restaurant Ofelia, jordskokkesuppe, mørbrad med rodfrugter, kaffe med kage, alt sammen serveret på flotte og fine tallerkner.

Ordinær Generalforsamling

Onsdag den 22. april 2009, kl. 14.00.

Ordinær generalforsamling. Efter generalforsamlingen vil der være lejlighed til selskabeligt samvær, hvor klubben byder på kaffe og brød.

Noter fra bestyrelsen:
Der var 64 tilmeldte.

Besøg på Møns Klint med mere

Mandag den 25. maj 2009 kl. 08.00 fra Sjælør Station.

Vi starter fra Sjælør Station med kurs mod Møn, hvor vi først skal se, hvordan man fremstiller bolsjer.
Derefter vil der være spisning på Præstekilde Kro.
Efter pausen begiver vi os til Geologisk - Centeret ved Møns Klint, et naturcenter om Danmarks geologiske udvikling, hvor vi også får fortalt om naturen på Møns Klint.

Referat fra beretningen:
Der var 88 afsted på dagens tur.
En dejlig tur til Møn, hvor vi først besøgte Møns Bolcher, og efterfølgende fik en dejlig middag på Præstekilde Hotel. Derefter besøgte vi Geo Centret på Møns Klint.

En spændende oplevelse.
Vi kørte fra Sjælør til Møns Bolchefabrik, hvor vi så hvordan bolcher og slikkepinde blev til. Alt var håndlavet, og der var smagsprøver.
Derefter gik vi en tur langs havnen og nød det gode vejr.
Så fortsatte vi til Præstekilde Hotel, som ligger lige ned til vandet, vi fik en plads med udsigt til vandet.
Og så fik vi en fin servering. Vi fik kød fra fritgående grise, to store stykker kød med grøntsager og kartofler, som dessert pandekager med is og syltetøj. Det smagte godt.
Der var tid, så vi kunne gå lidt rundt og nyde naturen.
Vi fortsatte turen til Geo Center, hvor vi så Danmark for 70 millioner år siden. Det var meget spændende at høre om kridt og om de store dyr, der levede på den tid, hvor det meste af verden var dækket af vand.
Vi fik kaffe, men det var gået i kludder for dem, så nogle fik kaffe og andre fik lagkage. Det var synd oven på en god dag.

Låsby Kro og Silkeborg søerne.

Søndag den 7. juni 2009 kl. 08.30. hjemkomst tirsdag den 9. juni 2009 kl. ca. 19.00

Så skal vi atter en tur til Jylland, nærmere betegnet Låsby. Vi starter turen som sædvanlig fra Sjælør Station.
Vi bor på Låsby Kro, hvor der er 25 dobbeltværelser.

Med i prisen er der:
2 overnatninger
2 x morgenmad og 2 x aftensmad
Sejltur med Hjejlen på Silkeborgsøerne med medbragt madpakke
Frokost på udvejen på Kryb i Ly Kro, Jyllands smukkeste Storkro og på hjemturen gør vi holdt og spiser frokost på Hvidsten Kro.

Referat:
Vi var 51 deltagere på en tur til Låsby Kro. På vejen over gjorde vi ophold i "Kryb i Ly Kro" ved Fredericia, hvor vi spiste frokost.
Derfra gik turen til Låsby Kro, hvor vi havde to overnatninger.
Da vi ankom til kroen undrede vi os lidt over alle de mange blomster alle vegne, var det bare fordi vi kom?
Det var det beklageligvis ikke. Kromutter var lige blevet enke, og begravelsen var sket få dage før.
Der var udflugt til Aqua akvarium i Silkeborg, her spiste vi kromutters medbragte madpakker, og chaufføren Lasse havde sørget for drikkevarer.
Bagefter spadserede vi til den nærmeste landingsplads og ventede på, at Hjejlen skulle komme og hente os til en sejltur på Silkeborg søerne.
Det blev ikke den gamle hjuldamper, men en mere moderne motor turbåd, der hentede os. Skipper var en god guide og fortalte om alt, hvad vi passerede på turen, bl.a. fik vi udpeget "Dyne-Larsens" luksusvilla. Sejlturen sluttede ved Himmelbjerget. Her ventede bussen og kørte os hjem til kroen.
På hjemvejen skulle vi spise frokost på Hvidsten Kro, og det var meningen at vi skulle have deres berømte æggekage. Men et eller andet var gået galt, de ventede os slet ikke på kroen!
Kroen kiggede i deres bestillinger, og fortalte, de havde fået en aflysning! Vi var lidt uforstående, de havde nok noteret den aflysning på et forkert selskab.
De kunne ikke klare æggekagen til os, men frokost kunne de godt sørge før i løbet af 1/2 time. Så fik vi tid til at gå rundt både på selve den historiske kro og i omegnen.
Vi fik en dejlig frokost og kroen gav en snaps til silden.
Det var en begivenhedsrig tur, med både sørgmodige og muntre overraskelser.

Den 7. Kørsel til Låsby Kro og den 8. Besøg i Aqua Ferskvands Akvarium og Park samt sejltur på Silkeborgsøerne.

Den 9. Frokost på Hvidsten Kro og derefter hjemkørsel.

Rejse til Wien den 30 august til 6 september 2009

Vi kører med bus fra Valby station med overnatning på motel Hormersdorf nord for Nürnberg.
I Wien bor vi på et meget centralt beliggende 4**** hotel Austria Trend Favorita.
På hjemvejen kører vi over Pragh med én overnatning.
Under opholdet får vi guidet rundtur (på dansk) i Wien. Her skal vi opleve nogle af de største seværdigheder, samt have en fornøjelig aften i Grinzing på en Heurigen.
Der bliver samtidig god tid på egen hånd i Wien.

Referat, se herunder:

Se rejseprogrammet længere nede

Keramisk Museum

Onsdag den 7. oktober 2009 kl. 08.00 fra Sjælør Station med hjemkomst ca. kl. 19.00

Denne gang skal vi en tur til Fyn, hvor vi skal besøge Keramisk Museum i Middelfart. Det er nordens eneste specialmuseum for nutidig dansk og international kunst.
Museet Grimmerhus ligger i en park med udsigt til Lillebælt.
Efter rundvisningen spiser vi på Hansens Hotel, som ligger på en kultur-ø ved havnen.
Derefter går turen til Langeskov Planteskole, hvor vi vil få vores eftermiddagskaffe.
Vi vil være hjemme på Sjælør Station igen kl. ca. 19.00.

Referat fra beretningen:
Turen gik til Middelfart, hvor vi var på Keramik Museum og efter en bustur rundt i byen endte vi på Hansens restaurant, hvor vi fik dejlig mad.
På vejen hjem drak vi kaffe på Langeskov Planteskole.

Der deltog 87.

Noter fra tidligere medlem Ellen M Frederiksens scrapbog:
Så gik turen til den dejlige ø Fyn med de mange seværdigheder. Vi startede fra Sjælør St. i regnvejr, men efter kort tid skinnede solen, som den altid gør, når vi er på tur. Vi startede med at besøge Keramisk Museum i Middelfart med mange flotte ting og museet Grimmerhus med udsigt til Lillebælt. Efter rundvisningen spiste vi på Hansens Hotel på en kulturø på havnen. Vi fik oksesteg med tilbehør og islagkage, det var godt. Efter middagen kørte vi til Langeskov Planteskole med flotte blomster, krukker, træer og buske, så vi fik mange ideer. Vi sluttede med kaffe og lagkage i Den Grønne Café.
Godt mætte.

Besøg på Nationalbankens Museum Havnegade 5.

Tirsdag den 10. november og onsdag den 11. november kl. 12.00

Vi mødes på Kgs. Nytorv ved nedgangen til Metroen kl.12.00

Vi starter med at spise, efter en lille gåtur skal vi på rundvisning i Danmarks Nationalbank. Det er bankens pensionister, som vil være guider.

Man skal have kørekort eller pas med. Kun i undtagelsestilfælde kan sygesikringsbevis accepteres som legitimation.

Maks. antal 40 pr. gang og fortrinsvis medlemmer.

Referat fra beretningen:
På grund af det begrænsede antal, var arrangementet fordelt på to dage. Vi mødtes ved Magasin og gik til D'Angleterre, hvor vi fik en dejlig middag. Derefter gik turen til Nationalbanken, hvor 2 guider viste os rundt, guiderne var fra Nationalbankens pensionister. Som souvenir fik vi alle (de der ville) en lille pose med makulerede pengesedler, der er ingen fare for, at vi kan samle det og lave falske sedler.

Der deltog ialt 80 på de to dage.

Noter fra tidligere medlem Ellen M Frederiksens scrapbog:
Vi mødes på Kongens Nytorv og så gik vi ind på det meget fine hotel. Det er lige så flot indenfor som udenfor. Jeg havde ikke regnet med, at jeg nogen sinde skulle komme til at spise sådan et fint sted. Vi fik kalvesteg med kartofler og grøntsager, rød- og hvidvin, og det var en rigtig god betjening og tjenerne fortalte, hvad vi fik at spise, og så fik vi en dessert, som bestod af en chokoladekage og 1 kugle kirsebæris, på kagen en sukkerdekoration formet som en sommerfugl, derefter kaffe med lækre chokolader. Meget ros til arrangørerene.
Derefter gik vi til Nationalbanks museum, hvor de fortalte om pengene gennem tiden. Det var en god dag med mange oplevelser. Vi så en guldbarre og mærkede på den. Tak for en god dag.

En hel pose penge, sikken en gave.

Julefrokost med julehygge.

Fredag den 11. december 2009 kl. 13.00 i Tåstrup Kulturcenter, Poppel Alle 12 i Tåstrup.

Prisen er inkl. 2 øl eller vand og 2 snapse.

Referat fra beretningen m.fl.:

Der er indbetalt for 170 personer.

Julefrokosten var som sædvanlig hyggelig. Vi havde optræden af Eventyrteatret, det var en rigtig god ide.
I anledning af jubilæumsåret var der rigtig spenderet på julegaver til alle.
Bestyrelsesmedlemmerne havde hver især været på indkøb og det gav meget forskellige gaver (dog til samme pris á 100 kr.), så der var noget for enhver smag.
Der var rigtig kræset for medlemmerne i år.
Dagen sluttede med en svingom og vores sang "Skuld gammel venskaw".

Noter fra tidligere medlem Ellen M Frederiksens scrapbog:
Vi var til julehygge og frokost af den gode slags med alting, så alle blev mætte.
Vi fik alle en fin julegave: keramik julestjerner, Georg Jensen uro og meget mere. Vi havde en god dag, hvor vi fik hilst på hinanden.